Cuma, Ağustos 07, 2009

MİGROS MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

Hayatımın yarısı onu bunu oraya buraya şikayet etmekle geçiyor. Bu şikayet ettiklerimin büyük bir çoğunluğunu da bankalar oluşturuyor, zira kurumsal olmayan küçük firmalarla kendi kavgamı kendi kendime yapabiliyorum.
Eşim beni bu konularda zarif olmamakla, hatta daha açıkçası cırtlak cadaloz olmakla suçluyor, ama hayattan edindiğim bir tecrübe var ki siz cırtlamazsanız karşınızdaki cırtlıyor, mesele ne olursa olsun önce cırtlayan da kazanıyor, en azından içindekini söyleyip rahatlamış oluyor. Zarif yaptığım rica ve şikayetlerden bugüne kadar hiç bir sonuç alamadım, çirkef kavgalar çıkarttığım her şikayetime ise dönüldü, handikapa bakar mısınız? Şimdi kabahat bende mi sizce?
Zarif şikayetlerimden bi buketine nail olan nadide marketimiz Migros ise bugüne kadar beni hiç üzmedi hakikaten. Bankalarmış zırtmış zurtmuş, ben bugüne kadar Müşteri Hizmetleri böyle iyi çalışan, daha doğrusu bu kadar müşteri odaklı çalışan başka bir firma görmedim. "48 saat içerisinde dönüş yapacağız" dediler her seferinde ve hiç bir seferinde 48 saati tamamlamadılar, hemen ertesi gün veya aynı gün içinde sorun çözüldü.
Biri acıklı bir pudra problemi idi. Kadınlar günü indiriminden aldığım bir pudrayı eve gelip sürünce çamur sürmüş gibi oldum, iade için şikayette bulundum, hemen çözüldü. "Denemedin mi?" diyeceklere el cevap: Evet denedim, ama stand görevlisi kızın uygulama süngeri yoktu, parmağıyla yanağıma 1x1 cm karelik bir alana sürdü, o parlak ışık altında aynaya baktırtıp "aman da süper oldu" buyurdu, "ya koyu diil mi dedim", "aa yok diğeri çok açık olur" hikmetti, "iyi" dedim ben de "bir bildiği vardır herhalde". Ama yokmuş. Açıkçası ben bu hususta Migros'un birşey yapacağını zannetmiyordum, zira "denediniz almayaydınız" diyebilirlerdi ve bir pudra parası gözüne batan bir sürü firmanın yapacağı da bu olurdu. Ama ilkeli Migros beni hiç tartıştırmadı bile "getirin hemen değiştirelim" dedi. Canım Migros.
Bir de eliptik bisiklet mevzuu, teşhire koymuşlar Dunlop ER 7000 i ama depoda yok, teşhirdeki de kırık, ben de eşimin gazıyla aradım MH ni. Dedim ki "Madem mal elinizde yok satamayacaksınız neden teşhire koyup kandırıkçılık yapıyorsunuz", hemmen ertesi gün başka bir mağazadan geldi, cillop gibi aldık biz de. Çok güzel diil mi şimdi bu?
Puan mevzuunu da anlatayım bir de, geçen Ramazanda bilmem ne kadarlık alışveriş yapınca Migros Club Karta 50 Tl puan yükleniyordu ama bu kampanyayı haber veren afişin altına öyle bit öyle bit puntolarla bilmemne tarihine kadar kullanılmayan puanlar silinecektir yazmışlar ki okunması namümkün, hatırlanması imkansıza yakın, ben de okumadığım için bu bit ebadındaki yazıları bilmiyordum. Neyse bizim puanları geri almışlar. Gittim harcayacağım aa yok, aradım gene MH yi "aslında böyledi kampanya" dediler, dedim ki "kardeşim o zaaman kampanyada bi de büyüteç verin zira bunu haber verdiğiniz afişte o yazıları bulmak için elektron mikroskobu olsa kar etmez". "Bakalım döncez bebeem" dediler, puanlarımın iadesiyle birlikte geri döndüler, gene Migrosta harcadım o 50 Tl yi helbet. Süpertronik.
Müşteri temsilcilerine ağızlarını yaya yaya konuşmayı öğretmeklten başka bir şey yapmayan sümüklü bankalara ibret olsun. Müşteri odaklı çalışmak budur işte. Heh buna karşılık ben ne yapıyorum, olan alışverişimi Migrostan ediyorum ki dibimde Carrefour, Real zıkkım bilmemne var, yüzlerine bile bakmıyorum. Aslında Migros beni kaybetse noolurdu, batar mıydı, oh no, ama kazanmak için yaptıkları ona bir sadık müşteri kazandırdı.
Burdan teşekkürlerimi sunmak isterim kendisine.

Etiketler: ,

1 Yorumcuk:

At 10/03/2009 4:02 ÖS, Blogger ada Şu ahkamı kesti...

ONBİRİNCİ SATIRDAKİ HANDIKAP KELİMESİNİN ANLAMINI; ENGEL (OLMAK),ELVERİŞSİZ DURUM ..OLARAK BİLİYORUM. CÜMLEDE YERİNE KONDUĞUNDA CÜMLENİN MANASI ANLAŞILAMIYOR.
BU DURUMDA YORUM DA YAPAMIYORUM.
ANCAK, BİZLER BU DENLİ PASİF OLDUKÇA, SESİMİZİ ÇIKARMADIKÇA HERŞEY DAHA KÖTÜYE GİDİYOR,MAALESEF.
BU BAĞLAMDA HANIMEFENDİYİ DESTEKLİYORUM.

 

Yorum Gönder

<< Anasayfa