Çarşamba, Temmuz 25, 2007

FİKİR TEATİSİ

Seçimlerden bir tahmin ettiğim bir de etmediğim sonuç çıktı. CHP nin bunca yerlerde sürüneceğini tahmin etmemiştim ben, %30 u kesin bulur, üzerine Allah kerim diyordum. Devrildi. Bunun için de Deniz Baykal'a teşekkür borçluyuz galiba.
Milliyetçi sağ görüş bana göre en doğru ideoloji. Yalnız biliyorum ki bir şey ancak zıddıyla var olur. Sol görüşün olmadığı, herkesin birbirine benzer hale geldiği bir düzeni istemiyorum. Sosyal demokrasi önemli ve gerekli bir kavramdır ve altı da çok doludur hakikaten. CHP ye bakıp da "sosyal demokrasinin savunucusu bunlarsa kavramın kendisi nedir ki" diye düşünmenin anlamı yok. Komünizmin sadece bir ütopya olduğunu artık en kızıl partizanlar bile biliyor, zamanının ateşli Marksisti Doğu Perinçeğin bile sosyal demokrasiye kaymasının nedeni bu. İş ki Kürt-Alevi militanlığı, sosyal demokratlık değil de anarşistlik yapmasınlar.
Muhalefet de devlet idaresinde iktidardan daha önemli bir konum. Eğer iyi bir muhalefet partisi iseniz ve iyi çalışırsanız, hem kendinizi diğer seçimlerden iktidar partisi olarak çıkarırsınız, hem de ülkeyi bir adım ileri götürmeye katkıda bulunursunuz. Pazarcı kavgası yapmak, belden aşağı vurmak yerine, belgeleriyle ve bilgileriyle, bunları kendi partinizi övme vesilesi olarak kullanmadan, sağlıklı muhalefet yapabilmek, ülke idaresi denen kavrama farklı bir bakış açısı getirmenizi sağlar.
CHP bu sayılanlardan hiçbirini yapamadı, ama hiçbirini, şaşırtacak şekilde kötü bir 5 yıllık muhalefet dönemi geçirdi ki bu da insana "acaba kasıtla mı böyle yaptılar" dedirtiyor. İnsan bindiği dalı bunca gayretle kesmez çünkü. Seçim sonuçlarından memnunum, "ahanda kötü günler geliyor, vay özgürlüğe ne oldu, aman karanlık adamlar, ılımlı İslam devleti" diye telaş panik yapanları da bir parça komik buluyorum. AKP nin bir öndeki dönemdeki bakan seçimlerini ziyadesiyle hatalı buluyorum ve bu dönemde bunu düzeltebileceğini umuyorum, iktidar sarhoşluğuna kapılmayacaklarını umut ederek.
Ama böyle de olmadı işte neticede, sol görüş devrildi gitti, ülkenin en eski partisi karikatürlere konu olacak hale geldi, işte bundan da memnun değilim. Ama bir de güzel tarafı var, yine muhalefetteler yani yine en güzel konumda onlar bulunuyor. Deniz Baykal mı yapacak başka biri mi yapacak bilmem ama bu dönemi en iyi şekilde değerlendirmelerini umut ediyorum.
Renkli bir Türkiye umuduyla, dövüşmeden...