Cumartesi, Haziran 09, 2007

FELSEFİK YAKLAŞIMLAR



Geçen gün kendini alemlere indirilmiş en güzel kız zanneden PAss ile konuşuyoduk derin mevzular üzerine, ben diyim felsefe siz diyin metafizik ööle şeyler işte. Bu yazı o noktadan hareketle hazırlanmıştır.


Efenim, kimi insan kafasal özgürlüğü çantasını alıp gezegen bi hayat yaşamakta bulur, kimi her aynı mahallede oturmakta, bi kısım akılca eksik düdük makarnası erkek cinsiyeti bolca kadınla yatmakta, bi kısım düdük makarnası kadın cinsiyeti zengin koca avında, kimisi felsefede, kimisi psikolojide kimi edebiyatta zart zurt...


Ben efendim, mesleği ruhuna işlemiş bi insan olarak, sayılarda buluyom özgürlüğü (no no no, ben örtmenlik okumadım, diplomamda örtmen diil "matematikçi" yazıyo, mesleğim bu benim evet). Ünideyken Topoloji diye bi ders alırdık, bilen bilir, illet bişidir, Topolojiyi verince okul biter. Üstelik bu böyle bi kere alınıp da sonra kurtulununan derslerden de diildir, Genel Topoloji 1-2, Topoloji, Reel Analiz felan diye devam edip gider. Genelin aksine az kılçık bi insan olduumdan milletin tavan yapıp geçtii derslerde yıllar yılı kalmış ve fekat bakınız ki bu süründüren derslerden güle oynaya hemi de AA ile felan geçmiş idim. Topoloji nedir diyecek olursanız efendim, Matematiğin ve genelleştirilecek olursa hayatın temelidir, öyle fasa fiso soyut matematik yok analiz 3 e filan benzemez, hazmetmesi zordur. Ama bi kere mantığını kavradıktan sonra insanın gözünde herşey olası hale gelir. Tüm ispatları burada yaparsınız, n boyutlu uzaylarda. Düşün n boyutlu uzayda ispat yapmış adamsın daha ne yapamıycan ki hayatta... Efenim zaten bu felsefe zıkkım gibi şeyler bana biraz osurup ipe dizmek gibi gelir hep, boş adamlar bi gün bi yerde toplaşmışlar, her biri bişi atmış ötekiler de onu marifet sanmış diye düşünürüm. Oysa matematik öyle midir, her biriniz yürüyen birer fonksiyon olarak bu gerçeği nerenizle yadsıyacaksınız ki? Böyle bir teori de vardır, insan üç boyutlu bi yaratık olduuna göre üçüncü dereceden bi denklemle ifade edilebilir elbette, bu denklem çözülürse insanlığın şifresi de çözülür diye. Tabi biraz ütopik bi mevzuu bu, uyduruk bi dönel yüzeyi bile iki satır denklemle gösteren bizler, insanın denklemini nası yazar nası çözeriz bilinmez, zaten İlahi'nin de buna izin vereceğini düşünmüyorum. Netçede, çözemiyo olmamız bizim halihazırda bi denklem olduğumuz gerçeğini değiştirmiyo. Bu anlamda matematiği hala sevmeyen koca kafalara da hayretle bakıyorum, bu kendini inkardır, daha nee...


Az yeyip de bi yüksek lisans yapsam, ordan da zıp üniye bu sevdiim Topolojiyi anlatsam ne hoş olurdu. Keşke ben de tembel bi insan olmasaydım.

4 Yorumcuk:

At 6/09/2007 7:31 ÖS, Blogger passive Şu ahkamı kesti...

alemlere kadar bi iddaaam yok tabi güzellik mevzuunda lakin okulun en güzel kızı olduğumdan eminim.sizin bunu kabul etmemeniz bu gerçeği değiştirmeeeez. tıpkı yüce rabbin varlığı gibi, tıpkı hali hazırda çözemediğmiz denklem gibi.....
hem kim sevmiyor canım matematiği.felsefe de matematiğin fiziğin ve dahi bilumum derin ilmin söze dönüşmüş halidir anacım.lütfen.
saygılar sunarımm

 
At 6/10/2007 7:46 ÖS, Blogger Kara Şu ahkamı kesti...

Tembellik konusunda kendinle ilgili bulunmuş olduğun tespitte sana hak veriyorum desem sana alenen tembel demiş olacağız,

hayır tembel değilsin desem seni yalancı durumuna düşürmüş olacağız ki tembel olmak yalancı olmaktan efdaldir.

Sükût etmekle yetinmeliyim.

 
At 6/11/2007 7:24 ÖS, Blogger Lafazan Şu ahkamı kesti...

Feciysin Pass, sarı kafa ile iyiyken o okulun en güzel kızı sen 2. idin, aranız limoni sen 1. mi oldun? Vay anam vay! Dur bi de "çay bardağı dahil yaşayan yaşamayan herkes bana aşık" halini annatıyım uzun uzun sayısız milyondaki okuyucuma da gör! Sokağa çıkamıycak hale geliceksin! Ama hakaret edersem hemen öyle mahkemelere koşmak yok, sineye çekiceksin, okulun en güzel kızı olmak bu demektir biraz da!
Karacım, niyçün böyle karışık kuruşuk cümleler kuruyosun ki manasız yani, de ki "aman efendim ne tembelliği bi insan anca sizin kadar hem çalışkan hem de dürüst olabilir" de hem bi garibi sevindir, hem kendi dürüstlüğüne halel getirme. Bi hoşsun!

 
At 6/12/2007 12:37 ÖÖ, Blogger uNut Şu ahkamı kesti...

yahu kuzum şu tatül bü gelmedi...yiğit yürekli hatunlar helak oldular blog alemlerinde...

 

Yorum Gönder

<< Anasayfa