Çarşamba, Ağustos 16, 2006

TARİH BİLGİSİ



Resim

Bilmem anlaşılıyor mu, formasyonu bitirdim ben, eksik gedik de olsa sorularını da çözdüm, yarın öbürgün Pass kenesiyle buluşup ondaki soruları da alacağım, olacağım bir formasyon gurusu. En güzeli bir dahaki Müdür Yardımcılığı sınavına girdiğimde bu çalışmayı sadece yüzeysel olarak tekrarlamamın gerekliliği. Piagetler aşkına kim ikinci kez formasyon işkencesine tabii tutulabilir veya tutulmalıdır ki? Anal dönem, fallik dönem. Freud kadar aklı donuna düşmüş bir psikolog daha bilen varsa beri gelsin. Erikson ve Wundt daha aklı başında, aile babası adamlar, kendilerini takdir ediyorum.
Sıra geldi tarihe. Hunlardan girdim, Osmanlıdan çıktım, İnkılap Tarihi beni bekler, çamaşırlar yıkanır güzelcene bu arada, bir başarısız kısır eylemi, bir kutu kola. Türklerin yoğun olarak Çin'in etkisi altında kaldığını, 12 Hayvanlı Türk Takvimini kullandıklarını ve yılı 365 gün olarak %99,9 luk bir başarıyla hesapladıklarını, Gök-Tanrı inancının etkisiyle Türklerde hiçbir zaman putperestlik görülmediğini, Macarlar ve Bulgarların (ve daha nicesinin) Kavimler Göçü esnasında ve sonrasında göç eden Türkler olduğunu, şu koca dünyanın gayet büyük bir kısmını kapladığımızı da hatırlamış bulundum. Sene '92, ben liseden mezun olmuşum, üzerine gidip Matematik okumuşum, yani en son Tarih bilgim 14 sene öncesinde kalmış, okuduğum çeşitli tarihi romanları saymazsak.
Ezeli düşmanlar olarak tarihimize geçmiş Çinlilerle, daha sonradan edinilmiş düşmanlar olan Yunanlılar kadar neden dövüşmediğimizi, birbirimizin adını bile duyunca neden dişlerimizi sıkmadığımızı düşündüm.
Hakikaten de bir kez daha gurur duydum, 100 yıllık tarihiyle dünya jandarmalığına soyunan osuruk kültürlerin yanında, kendi köklü ve şanlı tarihimle.
Sınavlar olmadan da arada bir hatırlasak ne güzel olacak.

ALP ER TUNGA DESTANI

alp er tunga öldi mü
isız ajun kaldı mu
ödlek öçin aldı mu
emdi yürek yırtılur.

ödlek yarağ közetti
oğrun tuzağ uzattı
begler begin azıttı
kaçsa kah kurtulur?

begler atın urgurup
kadgu anı turgurup
mengzi yüzi sargarup
korkum angar türtülür.

uluşıp eren börleyü
yırtıp yaka urlayu
sıkrıp üni yırlayu
sığtap közi örtülür.

könglüm için ötedi
yitmiş yaşıg kartadı
kiçmiş ödig irtedi
tün kün kiçip irtelür.
----------
alp er tunga öldü mü?
kötü dünya kaldı mı?
felek öcünü aldı mı?
şimdi yürek yırtılır.

feleğin silahı hazır
gizli tuzak kurdurur
beyler beyini vurdurur
kaçsa nasıl kurtulur?

beyler atlarını yorup
kaygıdan çaresiz durup
beti benzi sararıp
sarı safrana döndüler.

erler kurt gibi hıçkırdı
yaka bağır yırtıp durdu
acı ağıtlar çığırdı
yaş akar gözler kurur.

gönlüm içinden yandı
yetmiş yaş yaşlandı
geçmiş zamanı andı
geçen günler nerdedir?


Kaynak

2 Yorumcuk:

At 8/16/2006 9:56 ÖS, Blogger passive Şu ahkamı kesti...

oyy benim caanım lafazanım
sadece inkılap tarihi sorulacak bilmem farkında mısın ama fazla bilgi göz çıkarmaz..
bi de yunan çok yeni çok uyduruk bi düşman esasında daha ezeli düşmanlar var..
bir de alp er tunga destanı pek acıklıdır ben pek romantink olurum onu her işlediğimde..oyyoyy
ben sanırım özledim öğrencilerimi
ama dikkat yalnız onları tabi bir de geyikology yi..
bi şi daha diycektim ama olmaz kamusal alan korkum var yazamam elim ayaama dolaşır :)

 
At 8/17/2006 9:56 ÖÖ, Blogger Lafazan Şu ahkamı kesti...

fakında diilim kem gözlere gelesi yasemin, niye baştan söylemiyosun, neyse bu arada Alp Er Tunga da büyük bi İskit Hükümdarıdır, aklında olsun. Çocuum olursa adını Ömer koycam diyodum ama dünkü tarih çalışmalarımdan sonra Mete'yi de yedeğe aldım.
Artık yapcak bişi yok, oturcaz İnkılap çalışcaz, oyyfff.

 

Yorum Gönder

<< Anasayfa