Perşembe, Temmuz 27, 2006

KUAFÖR MÜ BERBER Mİ?

Çoook uzun bi aradan sonra gidip saçımı kestirdim dün. Kestirdim dediysem öyle kısaltılmış filan diil yanlış anlaşılmasın, kısa kestirmiyom artık ben, uzun tutucam saçımı. Bi de çok kıvırcık ya, kısa olunca her teli başka yöne bakıyo, çılgın kafalar gibi geziyom, ömrümün eziyeti halini alıyo. Önlerine kat attırdım, resimdeki üzere bikaç minik perçemim oldu, bi de kabarmasın diye inceltti abi acık arkaları.
Ben kuaföre gitmem normalde nefret ediyom çünkü, ordaki o cahil ama ukala manikürcüler, bişey bilmez zevksiz kuaförleri göklere çıkaran bi o kadar zevksiz ve ukala kadınlar sinirimi bozuyo. Bi de ayağımı birinin burnuna dayayıp tırnaklarını yaptırmak garibime gidiyo kendimi rahatsız hissediyorum. O yüzden kocamın saçlarını da kesen, hem de güzel kesen unisex kuaföre gittim. Aslında normalde kadınların bi kuaförü olur dimi, acıklı ama benim yok, kağıt makasıyla kendim kesiyom normalde banyodan sonra ayna karşısında. Geçen sene dallama kuaförün biri benim güzel saçlarımı düdüğe çevirmişti de kahrımdan ölecek gibi olmuştum, uzatasıya canım çıktı. O yüzden dün attığı her makasta "aman kısa oldu, ay dur, ya napıyosun" seslerini çıkardım, adam bi ara ciddi sinirlendi, elindeki makası kafama saplıycak gibiydi bakışları.
Kuruturken de taze bi arkadaş geçti kafamın başına, bi özen bi ihtimam, dilini yandan sarkıtarak fön çekmeye çalışmalar. Dicektim "abicim fazla heyecanlanma, o oynayıp durduğun saçlar fön tutmaz, kapıdan çıkmadan gene kıvırcıklaşır" diye, hevesi kaçmasın diye söölemedim. Neticede Bestami gibi yaptı beni. Önlerde bir kitle, metazori yöntemiyle dümdüz hale getirilmiş, kalan kısım kıpkıvırcık, kulaklarımın arkasından iki tel tokayla toplanmış, böğğkk! Hevesli çırağa dedim ki, "benim bööle sokağa çıkacağımı düşünmüyosun herhalde". Eseri anlaşılmamış Picasso edasıyla "ama nasıl olur, son derece güzel oldu" filan dedi, "abicim doğal yap acık, bu nedir böyle, orası öyle burası böyle, dağıt biraz" dedim. Gözünü devirip üfleyip püfleyerek dağıttı, sonra aynadan hiç de memnun kalmadığı bu "doğal" eserine baktı. Kuaförlerin bütün çabası sizi ordan "saçı yapılı kadın" şeklinde çıkarmaktır, asla normal bi insan halinde kapıdan çıkıp gitmenize izin vermezler, hele de geçen sene bi ara arkası horoz gibi didilmiş saç modeli vardı ki o saçtan yaptırmış kadınları görünce tansiyonum yükselirdi.
Bi de yapınca "güle güle kullanın" derler, "saçımı topuz kullanıyorum" diyen kadınlar da vardır, hakketen bak, yaşıyo böyleleri de.
Doorusu hangisi bilemiyom, sanırım "kuaför" kibar hali, "berber" alaturka. Belki de "kuaför" kadın için, "berber" erkek için kullanılıyodur.
"Kestirdin de nooldu, kuş mu kondu" diyebilecek densizlere de cevabımı aşağıdaki fotoğrafla veriyorum, hıh!!

3 Yorumcuk:

At 7/28/2006 2:51 ÖS, Blogger Kara Şu ahkamı kesti...

Amanın tel tel saçları tek tek elden geçirilmiş Lafazan Kardeşim!

Bir saç bu kadar mı güzel, saçı kestirilmiş bedbahtın bakışları bu kadar mı tuhaf olur.

Ben gördüm, ürktüm. Saçı değil bakışları...
Neyseki kimseye belli etmedim.

BAk sana benden iri bir tavsiye,
Bizim YİBO'da bitli öğrencilerin saçını kesen bir bahçevan vardı. Eğer dilersen seni ona veya onu sana yönlendirebilirim. Çok para da almıyor.
İyi düşün bak.

Neyse saçına iyi bak. Allah korusun. Kendimi hayal ediyorum da seni kel olarak hayal bile edemiyorum.

Allah saçını başından eksik etmesin.

 
At 7/28/2006 5:22 ÖS, Blogger Lafazan Şu ahkamı kesti...

hakketen deli naciye gibi gözlerim karam. "madem saçımı kestiniz ben de alayınızı kescem" der gibi. niyçın kel oliim hem, benim kafamdaki saçla 5 kel iki de saçı yarı dökülmüş insan mutlu günlere adım atar. YİBO noola ki aceba? ittemem hem bahçevan felan, iyi de kesemez zaten, bitim yok çünkü. ben beendim bu kuaförü bundan soona artık benim de bi kuaförüm var, mesutluktan çatlamazsam ikinciye bile giderim.

 
At 7/28/2006 9:15 ÖS, Blogger Kara Şu ahkamı kesti...

Ben de onu diyorum, kel olma diyorum. SAçına iyi bak, iyi bak ki hep böyle kalsın.

Bu arada "YİBO" demek, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu kelime grubunun kısaltılmış halidir.

 

Yorum Gönder

<< Anasayfa