Cuma, Aralık 01, 2006

KARARLAR VE PEKİŞTİREÇLERİ






Trakyada "Aylak bakkal ... tartar" diye ayıpçı bi söz vardır, belki sadece Trakyada da kullanılmıyordur kimbilir. Neyse ben de bugün aylak bakkalım fekat tartım işleriyle uğraşmıyorum.
Sabah kalktım bin çeşit alakasız şey yedim, öyle ki neticede midem bulandı. Sonra aniden zıpıdi kalkıp Profilo'ya gittim. Yavrum Uğur'uma üç çeşit gömlek aldım, bence güzeller, özellikle siyah olanı. Siyah gömlek seviyom ben. Sonra hazır aylağım ya kendime küpeler, tokalar aldım, yukarıdaki gibi, saç bandı bile aldım neyime lazımsa.
Sonra kararlar verdim, diğerlerini söylemiycem özel kararlar çünkü ama birini söyleyebilirim, sigarayı bırakmak! Uzun zamandır istiyorum ama her boyadan bi parça boyanmış kıymetli ruhumda minnacık bir ponçik bile irade bulunmadığı için bu düşüncemi bir türlü hayata geçiremiyorum. Yarın başlıyorum, Ptesi olmuşsa ve ben hala sigara içmemişsem kendime ödül olarak bişiy almaya karar verdim, 7 ytl lik, iki paket sigara parası. Belki de biriktirir daha büyük bişi alırım ama belli olmaz. Öteki kararlarımdan biri de çay komisyonculuğunu bırakmak. Çay içmem doğru dürüst, sallama çayları belki, kahve kesinlikle ama mideme dokanıyör. Bu durumda sorarım sizlere; benim neyime çay komisyonu olmak, neyime ha, neyimeeee???!!! Extra gerilim getirmesinden başka hayatıma. Hemen bırakamam, milletten parayı topladım çünkü, ama bu ayın parası biter bitmez bana yol gözükür.
Bu noktada bi özeleştiri yapiim hemencik. Ben elaleme iş teslim edemiyom. Herşeyi herkesten daha iyi yaptııma inanıyom, o yüzden birini bi iş yaparken görünce hemen "ay bırak ben yapiim yamuk yumuk yapıcaksın şimdi" diyesim geliyo. Güzel Türkçemizde bunun iki karşılığı var, a) enayilik, b) işgüzarlık. İşbu sebepten ötürü öyle yekten bi işten el çekemiyom, hadi çektim diyelim, sinsi sinsi kenardan izliyom bakiim nası yapcaklar diye. Evet hastayım :(
Açıklıyım bi de durumu kusur kalmasın,
a. Karar: Sigarayı Bırakmak Pekiştireç: Sigara Parasıyla alıncak Ödül
b. Karar: Çay Komisyonunu Bırakmak Pekiştireç: Stressiz Bir Okul Hayatı Düşüncesi
c. Karar:....... Pekiştireç: Kredi Kartı

Bunu yazan proje kafa....