Cumartesi, Şubat 03, 2007

ZAARİF Bİ HAMFENDİ



Giderayak bi post daa yapiyim, 15:30 da çıkcam evden, annemlere giderken mayalı poğaça ve kurabiye yaptım, kurabiye iyidir, poğaça iki boyutlu, neyse yencek artık olmadı kurutup fırında, çorba üstüne kıtır ekmek yaparız demi?!
Geçen hafta Mango'dan bi tişört almıştım, fena bişi diildi, soona eve getirdim onu, çekmeceden çıkardım evirip çevirip baktım, bu sefer de güzel gözükmedi bana, dedim ki kendi kendime "vericem ben bunu geriye evet". Efenim, tişörtün kendisi 25,90 YTl. Ben bunun 18 YTL sini Worldpuanla kalanını yani 7,90 ı da kredi kartı yine world ilen ödemişim. Normal bi Mango görevlisi, böyle ödeme yapıp sonradan beenmedii tişörte yapışıp gelen bi insana naapar? "Kartınızı aliyim hamfendi" der, cırt puan iadesi cırt para iadesi, cırt adres telefon imza, yallah demi? Oh No! Böyle olur hiç kuzum? Eziyet çekmeden ulu Mango'dan alınan malı iade etmek nası bi cüret? Abla arıza çıakrdıi "Ay hamfendi sistemde ööle bişi yok puan iadesi gibiğ, yapamıyörüz, ben size bi kart veriyim 18 lik siz 1 yıl içinde ne zaman isterseniz gelin bişiler alın ama puan iadesi yapamiyciim, gerçekteağğnn". İşte bu noktada ben naaptım? Sinirlendim, evet. Evet ben Mango alıcısı bi insanım, sık sık alırım ordan bişiler, o 18 lik kartla da alırım soona ama sen beni bana bıraksana bi, 18 YTLm var benim, canım isterse gelir alırım, ama kartım var diye tükkanın önünce ciğerci kedisi gibi gezmek istemiyom ki ben, ver puanımı arıza çıkarmadan gidiyim evime, dayatma bana bazı şeyleri yani, özkür kalmak istiyom, dedim Mango'ya içimden. Ama ablaya yaklaşımım daha agresif oldu, "Hamfendiğ, ben böyle birşeyi kesinlikle kabul etmiyorum, gerekirse bankayla gerekirse müşteri hizmetleriyle gerekirse dee merkezinizle konuşun, puanım iade edilecek, ben böyle saçma bişey duymadım hiç yani, Allah allaaaaaah, pööfff" dedim. "Bi saniye bekleticem" diyip zipi zipi biyerlere gitti, döndüünde cevabı değişmişmiydi pekü? Nayır! İşte o noktada dedim ki, "Hamfendi adınızı soyadınızı aliim, kime danışıyosanız onun adını soyadını da aliim, bana da bir kağıt verin imzalayıp böyle oldu, vermiyoz biz bu çirkefin puanını diye, ben konuşcam merkezinizle, şikayet etsem ben haklı çıkarım, hiç bi yerde puanla alışveriş yaparsanız geri meri vermeyiz yazmıyo, böyle olsa uyarınızın olması lazımdı, ver ver kaat kalem hadü" dedim. "Bi saniye bekleticem" diyip zipi zipi biyerlere gitti, döndüünde cevabı değişmişmiydi pekü? Hevet! O imkansız olamaz şey bi anda oldu, puanım verildi, param verildi, sırtım sıvazlandı, evime gönderildim.
Şunu anladım ki kardeşim, ağzını kapatırsan "iyi peki nabalım" dersen sen kazık sokulacak bi eşekten öte gidemiyosun. Yıllardır hakkımı arama eylemlerimde, kredi kartına ödenen yıllık üyelik ücretlerini de ödemiyorum, susanlar çatııır çatırrr ödüyo ama, beyim de dahil. Sene başında da Yapı Kredi böyle "ah inanılmaz imkansız mümkünatı bile yok, düşünmek bile bize fenalık geçirtiyo" diye ah-u-vah ettiği bir konuda, "o zaman kartımı da kapatın, hesabımı da, otomatik ödemeleri de iptal edin, bin tane banka var kimseyle çalışıyom diye ceza ödemem ben" diklenişini görünce, "e tamam yapalım bari bu seferlik o zaman" demişti.
Susmayalım, kendinizi yedirmeyin. Hakkınızı arayın, cadı olun biraz, hadi bakiyim, kontrol edicem sonra, başarı hikayelerinizi yazın buraya, birlik olalım!!

3 Yorumcuk:

At 2/11/2007 3:12 ÖS, Blogger herackles Şu ahkamı kesti...

Yazalım paylaşalım, "oh olsun adi heriflere" diyelim...

Ben de biladere telefon aldım, dakkasına sakatlık çıkardı.Gittim, okumuş efendi bir adam edasıyla "efendim tüketici kanununa göre.." diye başladım ama cevap şu oldu kabaca "o kanun telefonda geçmez, geçse de bizim tükan da geçmez"...

Hemen tüketici hakları derneğine gidip biraz daha bilgilenip bölge bayilerine bir telefon;
-Hanfendi ben...
--Bir saniye sizi şefime bağlayayım.

-Beyfendi ben...
--Bir saniye sizi müdürümüze bağlayayım.

-Hanfendi ben...
--Haklısınız.Eğitmeye çalışıyoruz ama bazen böyleleri de geliyor.Özür dileriz, siz bir zahmet gitseniz oraya; rica etsek sizden...

Hemen oraya gidilir; olmaz olan şeyler oldurulur, benimle konuşan tükkn sorumlusunun gururu "telefondaki müdür" tarafından kırılır; akabinde tahminen ailemle tanışmak için can attığını belirten laflar aklından geçer ve bana doğru gülümseyerek;

-Buyrun beyefendi!

der...

Hey gidi hey...

 
At 2/11/2007 9:06 ÖS, Blogger Kara Şu ahkamı kesti...

Muhatabın olan bedbaht, tepkinden değil de, hayır cevabı karşısında öfkenle doğru orantılı olarak büyüyen gözlerinden ürkmüş olabilir mi diye düşünmeden edemiyorum çok kıymetli Lafazan.

Bırrr. Düşününce tüylerim tiken tiken oldu.
Allah cümlemizi bu ihtimalden korusun. :P

 
At 2/12/2007 3:33 ÖS, Blogger Lafazan Şu ahkamı kesti...

Herackles, bravo bırravvoooo, seni nası takdir ettiimi anlatcak laf bulamıyom şu an, yırtalım aazlarını iyice çamaşırcı karılara dönüşelim, ezdirmeyelim kendimizi.
Kara o ihtimale karşılık gözlerimi de götürdüm, evde de patlatma çalışması yaptım ki, Allah muhafaza iyi patlamaz yeterince korkutamaz diye. Bi akşam da gelin yeni kurabiye öörendim onu yapiim.

 

Yorum Gönder

<< Anasayfa